Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


 
AnasayfaPortalLatest imagesAramaKayıt Olİyi Bir Konuşmacının Nitelikleri 9927radyoGiriş yap

 

 İyi Bir Konuşmacının Nitelikleri

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
ahmetturani
Administratör
Administratör
ahmetturani


Erkek Mesaj Sayısı : 264
Yaş : 113
Nerden : ÇanakkaLe-ama ELMADAĞ'lıyız
İş/Hobiler : PC
<FONT color=orange><B><center>Ka :
İyi Bir Konuşmacının Nitelikleri Left_bar_bleue30 / 10030 / 100İyi Bir Konuşmacının Nitelikleri Right_bar_bleue

Kayıt tarihi : 19/05/08

İyi Bir Konuşmacının Nitelikleri Empty
MesajKonu: İyi Bir Konuşmacının Nitelikleri   İyi Bir Konuşmacının Nitelikleri Icon_minitime1Çarş. Haz. 11, 2008 5:07 pm

ALINTI

İyi Bir Konuşmacının Nitelikleri

- İyi bir konuşmacı , konuşma eylemini oluşturan öğelerin önemini bilir , (beden dili , ses , zihinsel etkinlik)
- Konusuna hakim; sorulara ve itirazlara yanıt verebilecek yetkinlikte
, alanında bilgili bir kişi olduğunu dinleyicisine hissettirmeli ,
- Ciddi ,
- Nazik ve saygılı ,
- Hoşgörülü olmak , saygılı olmak kadar önemlidir ilkesine bağlı ,
- Soğukkanlı ,
- Hazırlıklı ve planlı ,
- Gözlem gücünü geliştirmiş ,
- Konuşma ortamını kontrolü altında tutabilen ,
- Dinleyicisini yakından tanıyan ,
- Dinleyicileri ile yüz yüze iletişim kuran ,
- Dinleyiciyle iletişim halinde olan, onun nabzını tutabilen ,
- Dinleyicisinin yorulduğu anları fark edip dikkati tekrar kendisine ve konuşmasına çekebilen,
- Dış görünüşe önem veren , kıyafeti temiz ve özenli ,
- Duruş ve oturuşu saygılı, kendinden emin ,
- Jest ve mimiklerini, vücut dilini etkin bir şekilde kullanabilen ,
- Konuştuğu dile hakim ,
- Sözcüklerini seçerek ve yerinde kullanan ,
- Yöresel sözcüklere, argoya ve aşırı teknik terimlere konuşmasında yer vermeyen ,
- Kısa, açık ve etkili cümleler kuran ,
- Anlamı kesin olarak bilinmeyen sözler kullanmayan ,
- Diksiyonu ve telaffuzu hatasız ,
- Çok hızlı yada çok yavaş konuşmayan, sözcükleri yuvarlamayan veya aşırı derecede seslendirmeyen ,
- Ses tonunu etkili kullanan, çok alçak ya da çok yüksek sesle konuşmayan ,
- Vurgu ve tonlamaları yerinde kullanan, duygusal tonlamaya dikkat eden ,
- Süreyi etkin ve doğru kullanabilen ,
- Dinleyicilere soru sorma şansı ve zamanı tanınmalıdır.
- Sorulara saygıyla ve dikkatle yanıt vermelidir ,
- Konuşmadan önce mutlaka prova yapmış olan konuşmacı, iyi bir konuşmacıdır.
- Konuşma, konuya yeni ve özgün bir yaklaşım getirmelidir. Panel, açık
oturum gibi bir çok konuşmacının yer aldığı bir toplantıda
konuşuluyorsa, bir öncekinin söylediklerini aynen tekrar etmemeye
dikkat edilmeli, paylaşılan görüşlerde ayrıntılara dikkat çekilmelidir.
- Konu belirli bir ana düşünce çevresinde toplanmalıdır.
- Neden-sonuç, soru-yanıt, sav(iddia)-kanıt ilişkisi gözetilmelidir.
- İnandırıcılık esas alınmalıdır. Bunun için sav, kanıtlara, tanıklara, belgelere dayandırılmalıdır.
- Tekrarlardan, konuyu dağıtacak sapmalardan kaçınılmalı; konuşma süresince odak nokta gözden kaçırılmamalıdır.
- Konuşmaya yapıcı, güvenilir bir hava hakim olmalıdır.
- Kitap ifadelerinden, yapmacıklıktan, “edebiyat parçalamaktan” uzak durulmalıdır.
- Topluluğu galeyana getirecek, çatışma ve kargaşa yaratacak üsluptan sakınılmalıdır.
- Kendini dinleyicilerden üstün görmemeli , alçak gönüllü olmalıdır ,
- Bencillik yansıtan konuşmalardan kaçınılmalıdır ,
- Doğal, rahat, sakin bir tavırla konuşulmalıdır.
- İçtenlik güzeldir , samimiyet laubaliliğe dönüştürülmemelidir ,
- Konunun ilgi çekici, özgün yanları vurgulanmalıdır.
- Tekdüzelikten kaçınılmalı, konu ilginç örneklerle renklendirilmelidir.
- Konuşma sırasında görsel, işitsel, yazılı araçlar etkin ve işlevsel
bir şekilde kullanılmalı, dinleyicinin dikkati uyanık tutulmalıdır.
- Ne tür bir konuşma yapılacağına bağlı olarak konuşma süresi 15 dakika
ile 60 dakika arasında tutulmalı, süre aşılmamalıdır. Süre iyi ve doğru
kullanılmalıdır.
- Açık, düzgün, sağlam bir Türkçe’yle topluluğa hitap edilmelidir.
- Yazım ve noktalama kurallarına uygun bir konuşma metni
hazırlanmalıdır. Böylelikle konuşmadaki vurgu ve duraklar
belirlenmelidir ,
- Ahlaksal sorumlulukları bulunduğunu hatırdan çıkarmamalıdır .
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://bilir.forum.st
 
İyi Bir Konuşmacının Nitelikleri
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: EĞİTİM :: Liseler :: Edebiyat - Dil ve Anlatım-
Buraya geçin: